Webinar om studentaktive forelesninger

Det juridiske fakultet ønsker å skape en kultur for studentaktiv læring, og gjennom dette fremme evnen til kritisk og selvstendig juridisk refleksjon hos våre studenter. I det fjerde webinaret adresserer vi spørsmålet om studentaktive forelesninger. I webinaret løftes det frem forskningen som undersøtter hensiktsmessigheten av studentaktive forelesninger, samt potensielle utfordringer som slike forelesninger kan bringe med seg.

Panelet består av:

– Ordstyrer og studentleder,«Bedre læring, bedre jurister», Julie Lundin
– Førsteamunensis ved pedagogisk institutt og forsker ved SLATE og medlem av prosjektgruppen «Bedre læring, bedre jurister» Kjetil Egelandsdal
– Professor ved Juridisk fakultet, UiB og prosjektleder, «Bedre læring, bedre jurister», Jan-Ove Færstad
– Førsteamanuensis ved Avdeling for utvikling og læring, HVL, Kristine Ludvigsen